Äntligen! Höstmörker kommer med nya filmer / serier och jag har flera som jag vill och tänker att se. Väntar på dessa gossar i engelsk miljö som fascinerar… Och denna såg jag för någon veckan sedan … mkt bra och helt up my alley. För att inte tala om titeln: Kill your darlings! Continue reading
Read: Vi är inte sådana som i slutet får varandra
Nu har jag unnat mig att läsa bok igen och ovan nämnda titel har jag varit sugen på länge. Tyvärr har jag ruggit svårt för otrohet, vilket gjorde att storyn inte fullt ut föll mig i smaken. Dock fungerade boken i övrigt, upplägget påminde lite om Bornebuschs: Född fenomenal, även om Sandbergs Cassiopeja var mer svårmod … Continue reading
Ett nytt projekt!
I somras färdigställde, om man nu kan säga så, mitt först samtida manus för äldre läsare. Under hösten har mkt tid gått åt till annat, men nu har äntligen Ur askan börjat få den form jag vill att den ska ha … så i november får jag äntligen lite tid över att påbörja ett nytt … Continue reading
Read: Sophies historia
Min första bok av Jojo Moyes: En fin och aningens annorlunda historia, som på ett fläckfritt sätt väver samman två kvinnors öden. Då jag inte har mkt lästid att tillgå är jag glad att jag lade den på just Sophies historia. Rekommenderas varmt! Continue reading
Imponerad …
… idag fick jag in en ny låt av Guetta i telefonen. Underbart bra. Älskar hur de lyckas få gammalt och nytt att bli nyare. Continue reading
Gör en GMC …
… shit, det är klurigt. Continue reading
Ur askan i ‘Scrivener’
Strukturerar, vilket är hög tid. Jobbar för att lära känna de nya karaktärerna … men de har tydligen beslutat sig för att inte släppa mig in på livet! Continue reading
Skrivevent stundar …
På lördag bär det av till storstan. Då ska jag tillsammans med en ‘kollega’ på ett skrivevent. Hur kul som helst! Continue reading
Read: Född fenomenal
Sorgligt nog hinner jag läsa alldeles för lite, och dessutom hamnar jag alltid i fel tempus om jag mixar dvs läser presens när jag skriver imperfekt och vise versa … hur svårt kan det vara? Tydligen jättesvårt. Vissa kan blanda med stil och eftertänksamhet, men det är verkligen inte vad som inträffar när jag skriver. … Continue reading
Breakfast Club …!
Nostalgi från 1985, då var jag ynka fyra år. Igår såg jag, efter att påmints om Breakfast Club på ‘Retro’, om filmen. Och den håller fortfarande 🙂 Nu läser jag Född fenomenal, av Josephine Bornebusch. Continue reading