… det finns ju ett par saker man kan stryka för att spara tid i sin skrivandeprocess. De manus som skickas till förlag ska inte ha ett medföljande omslag. Nu har jag redan skickat iväg min senaste text (samtida ‘spänningsromance?’) till ett par utvalda förlag, men häromdagen ramlade jag över den perfekta omslagsbilden … och kunde inte låta bli … Continue reading
Böckerna slut …!
Påfyllning fick idag göras hos distributören för att böckerna som fanns av Fallen tid bokats upp i förtid. Glad kan man bli för mindre. Continue reading
Ur askan har fått ett omslag!
Recension BTJ: Fallen tid
Nu har recensionen kommit! “Genremässigt är det en dystopisk urban fantasy-berättelse. Likheter kan dras till författare som Holly Black och Becca Fitzpatrick. Anna Roos använder sig av en uråldrig mytologi, men visar den på ett mikroplan: en stad, ett fåtal karaktärer. Det ger en klaustrofobisk stämning av oundviklighet, men får en också att undra över … Continue reading
We were liars …
… har precis läst klart boken … och nu måste jag se en komedi. För er som inte läst, tips kommer på svenska i höst. Lavender Lit. Och är en snackis. Continue reading
Mer film …
Förr eller senare exploderar jag … Fint om lycka, sorg och att leva med vetskapen att man snart ska dö … och att procent enbart är procent. Continue reading
På tal om film .. och inte böcker
Har sett några filmer på sistone … och efter lite tjat av min bättre hälft gick jag med på att se Need for Speed. Inga förväntningar alls – men blev överraskad över hur bra jag tyckte den var . Rekommenderas! Tillsammans med A Long Way Down, och The way, way back. Och nu har det … Continue reading
Lektörsläsning av BTJ
Fallen tid kommer att bli lektörsläst och med största sannolikhet dyka upp i häftet i augusti. Kul! Ur askan (uppföljaren till Fallen tid) ligger och vilar och under tiden har jag skrivit klart mitt nya samtida manus. Jag är så sugen på att lägg ut mitt synops … men väntar lite till. Bara tanken på att … Continue reading
Idag älskar jag mitt tryckeri!
Shit. Vad snyggt det blev … Continue reading
Nytt försök med Scrivener …
Vi får se hur det går den här gången 🙂 Continue reading